Cimbla

Sova...

Publicerad 2016-11-17 23:25:14 i Allmänt,

Torsdag. Då kom värken som ett brev på posten. Än så länge går det bra. Man känner krypet i benen och tröttheten komma krypandes. Hade svårt att sova inatt, vaknade halv fem och då va det kört. Är iofs vaken flera gånger på natten men nu kunde jag verkligen inte somna om. Gick till tvättstugan och tvättade klockan sex. Skönt att ha det gjort inför helgen. Vid elva va jag tok trött och sov till två. Dumt att sova på dagen för nu har jag jätte svårt att somna. Det är för varmt. Jag som i normala fall fryser som en idiot på vintern och sover med två tjocka täcken i vanliga fall håller på att svettas ihjäl med bara ett påslakan. Biverkningarna. Det blir tydligen så när man blir satt i för tidigt klimakterie. Det kommer förhoppningsvis gå över efter behandling. Kan ju hoppas. Värme gör att jag mår illa och när jag mår illa kan jag inte sova. Jag behöver min sömn.
Ringde bröstcentrum idag oxå. Det hade blivit nån miss med min remiss till ortopeden. Den 13 december fick jag iaf tid för att prova ut min protes. Ska bli skönt att kunna gå runt med vanliga kläder igen. Känns inte så kul att ha en protes i fetvadd. Jag längtar tills detta är över. Om ett år är det dags för rekonstruktion och det längtar jag till. Man känner sig mest som en stor tjock missbildad klump just nu och det är inte kul.

Händer en massa annat runt omkring oxå just nu som påverkar mig extremt mycket. Förhoppningsvis kommer det bli bra i slutändan. Det måste det bli. Ibland undrar jag hur mycket man ska klara av som människa. Mycket orkar jag men hela detta året har varit kantat av mardrömmar av de värsta slagen. Jag måste va stark och jag måste kämpa för mina barns skull så är det bara.

Nu ska jag försöka sova igen om inte värmen tar över.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Tvåbarnsmamma som skriver om min vardag och mitt liv. Stör du dig så läs inte, ni andra: välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela